Dagene så langt

De første dagene her i Amerika har gått utrolig fort, og jeg begynner å bli vandt med og bo hos en annen familie, dele rom med Vsøss og den usunne maten. Familien er utrolig herlig, og de tar meg og Vsøss rundt på restauranter, iskrem plasser og innsjøer som de vil vise oss. Vfar er veldig glad i å se på film, så i løpet av de fire dagene har meg og Vsøss sett 3 filmer med ham. Vsøss fra Frankrike er også veldig skjønn, og vi kommer veldig godt overnens med hverandre. På fredag reiser vi inn til Chicgo (igjen) for å shoppe.

Har ikke tatt så mange bilder, men her er noen fra de siste dagene.

Senga på rommet mitt, som er lite, men veldig fint.

Utsikten fra huset, det er så fint her, og som dere ser bor vi rett med en innsjø.

Innsjøen med huset.

Har også fått en typisk lås for skapet mitt, siden det ikke er lov med nøkkel lås. Det ser lettere ut på film, enn det er i virkeligheten.

Utrolig god is, og ett bilde av meg og min vertssøster.

Bare en liten oppdatering, skjer ikke så mye spesielt.

Chicago: Film

Dere er sikkert lei av å lese om Chicago nå, og jeg lover at dette er det siste innlegget om Chicago for denne gang.

Jeg lagde en liten video, og jeg håper dere liker den! Jeg er på ingen måte noen proff på slike videoer, men jeg håper dere liker den!

* trykk på tannhjulet og sett den på 1080p for bedre kvalitet

Chicgo dag 2

Dag 2 i Chicao startet med å bli vekket 07:00 for å spise og gjøre oss klare for ett orienteringsmøte som vart i 3 timer. Det var helt greit, men timene var lange ettersom det var mye repetisjon av ting vi allerede hadde hørt før.

Etter møtet gjorde vi oss klare for å utforske Chicago. Chicago var helt fantastisk og utrolig fint! Vi var på sightseeing, båttur og vi spiste middag på en plass som het "Navy Pier" er ikke så mye mer å skrive om chicago, ettersom at bildene sier mer.

Utrolig fint!

Noen av de norske jentene

De norske jentene og ei spansk helt til høyre!

Campen i Chicago var utrolig koselig om man ser bort ifra regnet, ventingen og lite mat!

Hadde ikke så mange bilder, men det kommer en film fra turen.

Chicago Dag 1

Lokal tid: 21:30

Hva har egentlig skjedd de siste 24 timene? Føler tiden går så fort, men alikevel veldig sent. Det hele startet med å stå opp 05:00 på morgenen for så å møte på flyplassen hvor vi fikk sjekket inn bagasjen. Etter det var det bare å si hade til mamma og pappa! For å være ærlig trodde jeg det skulle være værre enn det det egentlig selvom det å gi mamma og pappa en siste klem på ti måneder var utrolig ille.
Reiseruten gikk fra Oslo til stocholm og fra stocholm til Chicago, og begge flyturene gikk utrolig greit hvis vi ser bort i fra hvor lite søvn jeg egentlig fikk på flyet.

Når vi kom frem til Chicago ( ca 12:00 lokal tid) ble vi møtt av en representant som fulgte oss ut til der bussen skulle komme. .
Vi ble fraktet til hotellet i en liten buss, og på hotellet ble vi møtt av en dame som var representant for nacel. Damen gav oss litt generell info om campen og reglene.
Deretter kunne vi endelig få vite hvem vi skulle dele rom med, og jeg var så heldig å få dele rom med Anna. (En av de  norske jentene som reiste sammen)
Resten av kvelden møtte vi mange andre utvekslingsstudenter fra mange land, og ble kjent med dem.

noen av de norske jentene på flyet

Endelig fremme!

Min skjønne roommate Anna!

Hotellet var utrolig fint! Og dette var utsikten fra balkongen.

Det skjedde ikke så mye mer 1. dagen, og vi gikk å la oss ganske tidlig i håp om å slippe jetlag (noe vi gjorde)

Den siste tiden

Det er vedlig lenge siden mitt forrgie innlegg på bloggen nå, og det er mange grunner for det. Den største grunnen er at jeg har hatt lite å blogge om ettersom det har skjedd lite på utvekslingsfronten.

Det er ikke lenge igjen før jeg endelig reiser, og sommerferien har gått utrolig fort. (desverre)  Ferien har gått ut på  å jobbe, være med venner, ha en avskjedsfest, være i vennner sine avskjedsfester og å være med familien. Jeg har også gjort en del småting som måtte ordnes før jeg reiser, som å skaffe bankkort, ta siste dose av Hepatitt A/B og jeg måtte også ha en legeerklering. En annen ting har gjort som kanskje er litt mer viktig, var å få visum. Jeg var i Oslo 8. juli for å besøke ambassaden. Selve intervjuet var greit og kort, men ventetiden for å komme inn for å ha intervjuet var ikke så kort, og jeg ventet i tilsammen nesten 3 og en halv time for å bli spurt to spørsmål. Heldigvis var det en del andre utvekslingsstudenter som jeg kunne snakke med, og som gjorde at tiden gikk fortere.

Jeg har endelig begynt å pakke kofferten ettersom det bare er 4 dager igjen til jeg reiser. Jeg har skrevet en pakkeliste selv, og jeg har også mottat en pakkeliste fra Aspect, så sålangt har pakkingen gått greit.

Jeg tenkte jeg kunne slenge inn noen tilfeldige bilder fra den siste tiden:

Etter 3 og en halv time i kø utenfor ambassaden var vi endelig på vei hjem!

3 av avkjedsfestene. 1) Er fra Ida-Marie sin avskjedsfest     2) siste dag med Amalie...   3) Avskjedsfesten til Misha.

Det er alltid like trist å være sammen med venner for siste gang på 10 måneder...

- Dette var bare en kort oppsummering av den siste tiden, og forhåpentligvis blir jeg bedre på å blogge når jeg er i USA!

Les mer i arkivet » August 2014 » April 2014 » Mars 2014

Hei! Her kan dere skrive informasjon om dere selv, hva bloggen handler om og alt du egentlig vil. Det er ikke lov til å fjerne at designet er laget av meg!